Voedingssuggesties

4.01.2017
|
0 Commentaar
|

Voedingssuggesties

NIET
Koffie, chocola, zwarte thee, frisdranken, lightdranken, suikerhoudende dranken
Veel vlees, varkensvlees.
Aardappelen – zetmeelhoudende producten
(max. 1x per week)
Suiker of suikerhoudende producten
Witmeelproducten + vermijd tarwe
(brood/koek/gebak/pudding/sausjes e.d.)
Melk en (oude) kaas (koe)
Pinda’s en pindakaas
Schimmels (champignons, schimmelkaas)
Roken, bier en andere alcoholische dranken
Zout

WEL – (liefst biologisch)
Bambu, Pascha, Carob (chocolade uit reformzaak) en alle soorten kruidenthee en water. Drink 1,5 – 2 liter per dag.
Soja (matig), quorn, vegetarische burgers, vis (zalm, schelvis, haring, tonijn – vette vis),ei, tofu of tempeh (verschillende smaken), vegetarische producten. Kip, wild, kalkoen (met mate) (rood vlees heel af en toe).
Quinoa, wilde rijst, speltpasta
Honing, agavesiroop, diksap e.d. rozijnen, fruit en gedroogd fruit (abricozen, pruimen, vijgen)
Speltproducten (brood/pasta’s), vliesrijst, speltspaghetti, etc. Natuurlijke repen
Biogarde kwark en (schapen)yoghurt. Fêta, geitenkaas, ei. Bertolli boter, matig roomboter.
Alle ongebrande, ongezouten noten, sesam, zonnebloem, pompoenpitten, pijnboompitten (geroosterd), notenpasta’s
Heel af en toe glas rode wijn
Real Salt (mineraalzout) herbamare, bouillon

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *